Canon EOS M50 Systeemcamera: Video Handleiding

Nederlandse handleiding van de Canon EOS M50 systeemcamera is net als de andere handleiding voor veel mensen niet de manier om te leren hoe je camera werkt. Mensen kijken er niet graag in. Bekijk deze uitgebreide video met uitleg over instellingen, menu, knoppen & functies van de Canon M50. Hoe werkt de Canon M50?

Goed om te weten en uniek, alle adviezen over camera’s & lenzen op dit blog zijn 100% onafhankelijk. Geen belangen bij je aankoop, geen links naar of banden met camerawinkels. Ook word ik op geen enkele wijze gesponsord door cameramerken

Download Gratis De 10 Bouwstenen van Betere Fotografie >>(klik op het geel)

Deze functies en nog veel meer worden uitgelegd (gebruiksaanwijzing):

• Hoe wijzig je diafragma?
  • Hoe wijzig je sluitertijd?
  • Diafragmavoorkeuzestand (Av)
  • Sluitertijdvoorkeuze (Tv)
  • Belichtingscompensatie
  • ISO
  • Scherpstelmethode (ONE SHOT, AI SERVO)
  • Gezichtsherkenning en eye autofocus
  • Continu opnamen hoge snelheid
  • Continu opnamen lage snelheid
  • Zelfontspanner
  • Beeldstijl
  • Witbalans
  • Beeldkwaliteit (JPEG, RAW, C-RAW)
  • Beeldformaat
  • Copyright
  • Firmware
  • Weergave informatiescherm
  • Pieptoon
  • Hoe je zwart/wit foto’s maakt
  • En nog veel meer

Wat vind jij van de Canon M50?

Laat het hieronder weten en help ook elkaar met jouw ervaringen. Ik lees ook graag als je het leerzaam vindt.

Gratis downloaden >>(klik op het geel)

• In deze 10 onmisbare stappen naar betere fotografie

Volg mijn persoonlijke begeleidingstraject >>. Toegang tot alle Videocursussen met stap-voor-stap-uitleg, persoonlijke fotofeedback op je eigen niveau, Maandelijkse Fotofeedback Video’s, deel foto’s met elkaar in de Kijk & Zie Community. Nu met extra Videocursussen.

Bekijk ook deze artikelen over camera’s & lenzen

Stel onderaan je vragen over de M50 of ontvang gratis persoonlijk aankoopadvies van mij 🙂

• Geef even genoeg informatie: je camera en lenzen die je hebt, wat je wil fotograferen en in welke omstandigheden (ook binnen?) en wat je budget ongeveer is.
Joris Dijkema (1983) is de eigenaar en fotografiedocent van Kijk & Zie Fotoschool. Ook is hij de auteur van het gratis E-book De 10 Bouwstenen van Betere Fotografie dat door meer dan 100.000 mensen is gedownload. Joris houdt zich fulltime bezig om mensen te leren fotograferen. Joris is een gevoelsmens. Met zijn beelden brengt hij over wat hem raakt. Van nature is Joris geen technische man. Joris begrijpt daardoor goed wat mensen moeilijk vinden en weet door jarenlange ervaring hoe hij fotografie duidelijk uitlegt, in heldere taal en met inspirerende beelden. In (inter)nationale fotowedstrijden won Joris diverse prijzen & nominaties.
Kees van der Wal

Kees van der Wal

op 07 Jan 2020

Wauw, ziet er prima uit Joris!! Veel tijd en werk, maar daar is wel iets heel moois uit gekomen. Top!!

op 07 Jan 2020

Bedankt Kees, je reactie op het blog waardeer ik zeker!

Nadia

Nadia

op 11 Jan 2020

Super handig deze handleiding. Ik ben echt een leek, maar dit begrijp ik wel😬... vraagje.. is t handig om een adapter te kopen zodat ik meerdere lenzen qua prijsklasse kan kopen? Ik wil namelijk graag die 50mm f1/8... zo ja welke adapter heb ik dan nodig?

op 11 Jan 2020

Dank je Nadia, ooit was ik ook een leek en ik houd nog steeds niet echt van techniek maar heb doorgezet omdat ik mooie beelden wilde maken. De Canon Mount Adapter EF - EOS M geeft de optie om een 50" rel="nofollow" target="_blank">https://kijkenziefotoschool.nl/portretlens/">50 mm f/1.8 STM te gebruiken (ik zou die nemen, de 50 mm 1.8 STM van Canon). Dit is ook een mooie portretlens." rel="nofollow" target="_blank">https://kijkenziefotoschool.nl/portretlens/">portretlens.

op 12 Jan 2020

En de canon ef-m 32mm f/1.4 stm? Die zou toch ook prima als portretlens kunnen doorgaan? Dan heb je geen adapter nodig.

op 13 Jan 2020

Die kan je inderdaad ook gebruiken als portretlens, alleen het is duurder en voor veel mensen is zo'n bedrag al een stap.

op 14 Jan 2020

Ah ok, snap ik, die is inderdaad een stuk duurder. Even een hele andere vraag. Past de EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM ook op de Canon M50 bij gebruik van de Canon Mount Adapter EF - EOS M? En wat is dan de zoominstelling (hoeveel keer inzoomen met welke mm waardes gebaseerd op APS-C?)

op 15 Jan 2020

Ja met een Canon Mount Adapter EF – EOS M wel, zonder niet. De M50 heeft de bekende cropfactor van Canon: lengte lens x 1,6 doen.

op 31 Jan 2020

Geldt de 'x 1,6 formule' ook als de lens een APS-C format heeft zoals de EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM?

op 02 Feb 2020

Jazeker. Ook dan geldt het.

Vincent

Vincent

op 06 Dec 2023

Beste Joris, Ik film met met Canon eoas m50 om onlinbe yoga lessen te creëren, echter zijn deze 4K bestanden zo groot dat ik er niks mee kan doen... Ook moet ik ze nog samenvoegen en verkleinen denk ik, zodat ze in Youtube geupload kunnen worden.? tips?

op 07 Dec 2023

Hoi VIncent, 4k video's zijn inderdaad heel groot. Voordeel is dat je de bewerking uitsneden kan maken naar Full HD, dit geeft mooie variatie. Het vraagt ook meer van je computer (het editen van 4k). Je kan in youtube wel 4k uploaden maar ik heb ook wel bij het exporteren omgezet naar full HD (1920 x 1080). Als het te veel vraagt van pc of opslag, dan kan je bekijken of je 4k wel echt nodig hebt en anders je camera instellen op Full HD.