Foodfotografie: inspirerende foto's van een oud-cursist

Foodfotografie is een mooie manier om eten op een stijlvolle manier in beeld te brengen. Bekijk inspirerende foto’s van een oud-cursist van mij: Jozien Eikelboom Rasing.

Voor je verder leest raad ik je aan om Gratis het boek De 10 Bouwstenen van Betere Fotografie te downloaden >>(klik op het geel). Ontdek de 10 onmisbare stappen voor betere fotografie, ontvang als je wil persoonlijk aankoopadvies over camera’s/lenzen op maat, mijn allerbeste aankoopadvies over de Creatieve Lens (betaalbaar en geen verkoop van lenzen), tips over camera-instellingen en boordevol inspirerende voorbeeldfoto’s met duidelijke uitleg.

Super leuke cursussen gevolgd. Door de goede uitleg van Joris, nu nog steeds wekelijks bezig met fotografie. Hij heeft mij enthousiast gemaakt. Echt een aanrader!

Cursist foodfotografie

Cursist Jozien Eikelboom-Rasing. Ze kwam op de automatische stand binnen en doet nu betaalde fotoshoots.

Jozien gebruikte vooral de 35 en 50 mm f/1.8 lens voor haar foodfotografie.

Foodfotografie

eten fotograferen

foodfotografie

Foodfotografie

En nee, Jozien eet niet alleen chocolade of gebak… 😉

Gratis downloaden >>(klik op het geel)

• In deze 10 onmisbare stappen naar betere fotografie

Volg mijn persoonlijke begeleidingstraject >>. Toegang tot alle Videocursussen met stap-voor-stap-uitleg, persoonlijke fotofeedback op je eigen niveau, Maandelijkse Fotofeedback Video’s, deel foto’s met elkaar in de Kijk & Zie Community. Nu met extra Videocursussen.

Bekijk ook deze artikelen over camera’s

Stel onderaan je vragen of krijg gratis, persoonlijk aankoopadvies van mij 🙂

• Geef even wat informatie: je camera en lenzen die je hebt, wat je wil fotograferen en in welke omstandigheden (ook binnen?) en wat je budget ongeveer is.
  • Als je dit artikel en mijn persoonlijke advies waardevol vindt voor jezelf en voor anderen, dan waardeer ik het als dit artikel wil delen met de knoppen hieronder.
Farzan

Farzan

op 01 Nov 2020

Heek mooi, dank. Zou ik een vraag mogen stellen? Ik heb momenteel een Nikon D3200 met twee lensen, de meestgerbuikte is 18-55mm f3.5-5,6. Mijn vrouw fotografeert graag eten (foodfotografie) en we willen graag een nieuwe lens hiervoor aanschaffen. Eerst vraag is of die oude Nikon nog OK is om een nieuwe lens voor te kopen of beter is een nieuwe camera? Zo ja, wat zijn de aanraders nu van canon of nikon met een prijsklasse van onder 1000 euro. En vraag 2, en de belangrijkste, wat voor lens is voor foodfotografie het beste? een macrolens van bv 60 mm? En kan ik met die macro iets anders ook doen behalve veel clsoe up? (ben bang van niet). Dank voor antwoord, wordt zeer op prijs gesteld.

Joris-Dijkema