Nikon Z6 III Fotografie Instellingen. Handleiding Video: Functies, Knoppen en Menu

Handleiding van de Nikon Z6 III systeemcamera (gebruiksaanwijzing in Nederlandse taal uitgelegd. Hoe stel je de geavanceerde Nikon Z6 III in en wat zijn de beste fotografie instellingen? De Z6 III is verbeterd en geavanceerder dan de Z6 II maar hoe haal je hier alles uit? Ik zie dat veel mensen de camera nog niet optimaal instellen.

Kijk volledig mee met mijn camera en krijg uitleg over instellingen, snelmenu, knoppen en functies. Ontdek de programmastanden, het I-menu, histogram, kaarsrecht fotograferen, batterij besparen en meer. Hoe maak je En nog veel meer uit de gebruikershandleiding uitgelegd!

Een langere versie (19 video's over de Z6 III in 82 minuten) met nog veel meer tips is onderdeel van mijn VIP Begeleidingsprogramma

Voor je verder leest raad ik je trouwens aan om Gratis het boek De 10 Bouwstenen van Betere Fotografie voor Nikon te DOWNLOADEN >>(klik op de gele tekst).

Ontdek de 10 onmisbare stappen voor krachtige & creatieve fotografie, mijn allerbeste aankoopadvies over de Creatieve Lens voor Nikon (betaalbaar en 100% onafhankelijk), voorkom een miskoop door aankoopadviezen, 50+ inspirerende foto’s met uitleg erbij.

Nikon Z6 III instellen

Functies, knoppen, foto instellingen & menu Nikon Z6 III

Een greep uit wat uitgelegd wordt in de video hierboven

• Programmawiel
  • ISO-knop snel aanpassen
  • AUTO-ISO of handmatige ISO op de snelste manier wijzigen
  • Diafragmavoorkeuzestand (A-stand)
  • Diafragma instellen, klein en groot diafragma
  • Sluitertijdvoorkeuze (S-stand)
  • Sluitertijd instellen, korte en lange sluitertijden
  • Transportmodus: high speed en high speed plus continu-opnamen (welke gebruik je?)
  • Zelfontspanner en de duur veranderen
  • Hoe je simpel batterij bespaart
  • Display knop met verschillende functies, zoals histogram en overzicht instellingen
  • I-menu
  • Autofocuspunt verplaatsen
  • En nog veel meer

Voor je verder leest raad ik je trouwens aan om Gratis het boek De 10 Bouwstenen van Betere Fotografie voor Nikon te downloaden >>(klik op de gele tekst).

• In deze 10 onmisbare stappen naar betere fotografie met jouw Nikon Z6 III

Volg mijn VIP Begeleidingsprogramma. Toegang tot alle Videocursussen met stap-voor-stap-uitleg, meer dan 400 video's, 100% meekijken met mijn camera, Maandelijkse Fotofeedback Video’s, deel foto’s met elkaar in de Kijk & Zie Community. Nu met extra Videocursussen.

Bekijk ook deze artikelen over Nikon Z6 II en Z6 III

Stel onderaan je vragen over de Nikon Z6 III of ontvang gratis persoonlijk aankoopadvies van mij 🙂

• Geef even genoeg informatie: je camera en lenzen die je hebt, wat je wil fotograferen en in welke omstandigheden (ook binnen?) en wat je budget ongeveer is.
Gilbert

Gilbert

op 22 Aug 2024

Ik heb toch nog een vraag naar aanleiding van je artikel. Voor vogel fotografie wil ik overstappen. Ik heb een Nikon Dx lens en een Sigma Fx. Keuze gaat tussen Nikon Z50, Z6 II, Z6 III. Ik ben nog een beginner, wat is een verstandige keuze?

op 30 Aug 2024

Hi Gilbert, leuk dat je van vogels houdt. Het zijn heel verschillende camera;s die je noemt, ook in prijs. Kijk eerst ook naar kosten van een lens voor vogels voor je een body koopt. En besef dat de meeste invloed komt van jou zelf (op mooie foto;s bedoel ik), je moet dus echt kunnen omgaan met je camera (en leren kijken) voor sterke foto's. Dit komt niet vanzelf door een professionele camera. Je kan ze alledrie gebruiken. Z50 heeft het cropfactor voordeel, je lens wordt in feite verlengd met 1.5x (dit is voor vogels niet verkeerd). De Z6 II is bruikbaar, autofocus voor snelle vogels (het volgen) is niet heel goed. De Z6III is zondermeer een verbetering qua autofocus, vliegende vogels enz. Overigens heb ik voor alledrie de camera's ook aparte uitgebreide uitleg over bediening en beste instellingen, dit is onderdeel van mijn VIP Programma. Als je meer will leren, de stap voor stap video's wil volgen voor hulp of eens een vraag wil kunnen stellen, kan je daar eens naar kijken: https://kijkenziefotoschool.nl/academy/ Succes en als je nog een vraag hebt dan lees ik het wel. Door een fotosessie is mijn reactie nu wat later!